søndag 2. mai 2010

Perfekt vær for hagestell i dag!

Hvor ble det av vårværet i går? Etter turen min på Plantasjen skulle jeg sette igang med å få uteplanter i potter og ordne litt rundt, men det var så kaldt at jeg droppet å potte om og la alle plantene i garasjen. Det var så kaldt og i natt var det frost igjen.
Men i dag var det fantastisk å våkne opp til det nydelige været, selv om det blåser litt kaldt...Jeg fikk ihvertfall plantet ut litt og over ser du noen av blomstene jeg kjøpte inn, men det blir nok noen turer til på Plantasjen for her trenger vi mer.
 
Jeg kjøpte spanske margeritter, potteroser og mange stemorsblomster som skal stå litt rundt omkring.
Dagen i dag har ellers gått med til å rydde ute. Vi har et lite prosjekt der vi skal legge stein og rulle ut gress i løpet av våren så vi holder på å planlegge hvor ting skal stå. Når vi er ferdig med å legge stein skal jeg ha blomster i store potter/urner og ikke i bed. Inbiller meg at det er enklere å stelle blomster/planter da, eller? Hvilken erfaring har dere?
Litt kjedelig at alle blomstene må settes inn igjen, men pga frosten, som enda ikke har sluppet taket, så må de plasseres i garasjen om kvelden intill videre.

Ser at NIB har lagt ut en ny utfordring om å vise frem uteplassen. Skal dere delta?
Jeg tror ikke jeg har noen egnede bilder fra i fjor så jeg må nok gjøre terassen vår (nesten) ferdig.

Ha en fortsatt fin søndag!

Klem Elizabet

20 kommentarer:

  1. Hei.
    Så koselig det ble!! Godt å få litt blomster frem selv om det er litt kaldt enda. Har bare fått ut litt stemorsblomster. Venter til nærmere 17 mai med resten..gidder ikke å dra de ut og inn:)) Uteplassbilder på NIB må jeg vente med. Overtok huset i oktober i fjor, og det er masse som skal gjøres ute enda:)
    Ha en flott søndagskveld.
    Hilsen Gro-Beate

    SvarSlett
  2. hei,
    å nydelig det er å kjøpe planter å få dem ut,
    vært på plantasjen vi å.her er det plantet i kassser nå,tar sjansen jeg,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. Kjempefine blomster☺ Skulle på plantasjen både i går og idag, men har enno ikkje fått gjordt det.. Men som du seier; er litt kjedeleg måtte flytte blomstene ut og inn pga frosten, so kanskje like greitt vente til litt nærare 17 mai☺

    Kjem nok ikkje til å delta i Nib si utfordring denne gangen. Vi flytta inn her i fjor sommar, og har masse å gjere ute før det er presentabelt nok i ei slik utfordring. Men gledar meg til å ta fatt på prosjekt uteområde☺
    Men denne uteplassen din er jo på vei til å bli ei Nib utfordring verdig☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  4. Så fint vær dere har i dag! Det kan vi ikke skryte av i nord. Her har det regna. Så flott det så ut på uteplassen deres, virkelig koselig, og mange fine blomster. :)

    SvarSlett
  5. Ååååå hallo i luken!!! Gud så mye flott du viser og har kjøpt ♥ Ble det oliventre da ?? :))

    Så kjempekoselig ut med dej på uteplassen , venter på en rottinggruppe fra utlandet jeg oxså ♥ Dem er så flotte ♥

    Ønsker dej en flott søndag videre ♥

    Klem Hege ♥

    SvarSlett
  6. Hei!
    Så utrolig flott uteplass dere har!
    Kjenner jeg er litt misunnerlig... Spesielt på hagemøblene! Fantastisk fine!

    Så herlig å kunne begynne å plante! Gleder meg til jeg kan det! Fine blomster du hadde kjøpt!

    Tusen takk for alle koselige ord du har lagt igjen inne hos meg!

    Ha en fin kveld!

    Klem fra Hanne

    SvarSlett
  7. Så fine blomster! Så fine farger du har valgt på blomstene! Pottene dine var nydelige. Gleder meg til og ta en tur på plantasjen jeg også. Har ikke hatt tid i helga!
    Jeg har for det meste bed jeg, for jeg synes det blir så innmari dyrt hvis jeg skal plante så mye blomster hvert år. I tillegg så har jeg erfaring med at jeg må kjøpe inn minst 2 ganger iløpet av sommeren hvis krokkene mine skal være fine. Men jeg synes det er veldig lekkert med krokker også! :-) har litt av dem for det!
    Ha en forsatt fin kveld!

    Ingunn

    SvarSlett
  8. Masse fint du har kjøpt!! Har bare kjøpt rosa og hvite blomster i helgen jeg...såååå fornøyd!! Men tror jeg må bære litt inn i kveld.
    klem♥

    SvarSlett
  9. Hei! Takk for kommentar inne hos meg.En lurer jo alltid på hvem som er innom bloggen sin, så koselig med noen ord:)
    Heldig dere som har hatt besøk av sola idag da:) Og så deilig å få plante & sette ut blomster! Tror vi her oppe må drøye litt til enda...Men det blir vel !!!

    Kjempekoslig blogg du har !

    SvarSlett
  10. Hei♥
    Tusen takk for koseleg helsing♥
    Kjempe fin blogg du har:)
    Mine planter står også i garasja..
    Vår storeterasse ventar på snekkarar og overbygg(skal bli stue),men held på å lage til lisje balkongen.Litt gjenbruk,heimesnikra,shabby,landlig....Veit ikkje heilt..Balkong ala Astrid;)Hehe:)
    Kan sende bilda til Nib når den er ferdig.Det MÅ du og gjere:)
    God søndagskveld♥
    Klem frå Astrid:)

    SvarSlett
  11. Så masse flotte blomster!
    Her er vi ikke i gang ennå, skal male huset, så det drøyer litt med å klargjøre uteplassen i år:)
    Ha en finfin kveld!
    Klem, Lene

    SvarSlett
  12. Så flotte blomster du har handlet inn!!
    synd at det er så kaldt...slik er det her også! Men vi kom vel opp i 11 pluss på dagen i dag!
    greit å ha blomster i urner...blir ikke så mye luking da.....men det må vannes mye mer. Tørker lettere ut i urner enn i bed....så jeg har litt av hvert!!

    ha en fin søndagskveld :o)

    SvarSlett
  13. Kjempefin uteplass og nydelige blomster!
    Utrolig kjedelig med været for tiden,hadde store planer både i går og i dag jeg også,men slo det fra meg når jeg våknet opp til snøen på bakken.
    Håper på bedring veldig snart:)
    Klem

    SvarSlett
  14. Det er i alle fall koselig å se litt grønt, her i Trondheim var det faktisk hvitt i morges! :O Grusomt! Liker utemøblene dine forresten! :)

    SvarSlett
  15. Så koselig blogg du har! Jeg er enda nyere en deg her i blogglandia, det er jo bare så gøy! :)

    Her kommer jeg igjen, la meg til som følger :)
    Ønsker deg en fin uke!
    Klem fra Silje.

    SvarSlett
  16. Så koselig det blir med litt blomster. Og så så mye bedre det er når sola skinner, trass litt kald vind.
    Jeg er fan av å ha blomster i potter og krukker. Har "anti-grønne-fingre", så hos meg er det den letteste måten for å slippe og luke så mye....

    Sen søndagshilsen
    HegeT

    SvarSlett
  17. ah! vår innlegg... minus at temperaturen ikke helt samarbeider. Blir nok ikke nib utfordning på meg, men gleder meg til å se andres innslag!

    Håper du får en fin start på uken

    klemmer fra meg

    SvarSlett
  18. Herlig uteplass og mange vakre blomster ! ♥
    Og lyktene dine var kjempefine syntes jeg, noe sånt kunne jeg tenkt meg også. :) Blir bra når det blir mildere i været slik at man kan nyte uteplass og blomster. ♥

    Ønsker deg en strålende mandag ! ♥

    Klem Anette :)

    SvarSlett
  19. Så vakkert- og så effektiv du har vært:)
    Ingenting i verden er som de første vår/sommerdagene:) *Bliss*

    Ha en vakker mandag:) klemmer fra Wien

    SvarSlett
  20. Takk for koselig kommentar på bloggen min :-) Du har også en veldig fin blogg her!
    Så mange fine blomster og for et nydelig møblemang du har ( det har jeg også.... knis )

    Jeg ønsker deg en super uke :-)

    Klem fra Janicke

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen til meg!

Related Posts with Thumbnails