torsdag 8. april 2010

Utfordring Blomsterpotte

Jeg tar utfordringen fra Guttemamma og viser dere min fineste blomsterpotte. Potten er kjøpt for mange år siden i blomsterbutikken på Karenlyst Allé i Oslo. Bildet er tatt ute i regnet nå i kveld.

Potten har jeg ute gjennom hele året og bærer preg av det, men jeg syns den bare blir finere og finere for hvert år.
Jeg fikk kjøpt min første uteplante i dag, men jeg må nok ta denne inn på natta da jeg er usikker på om den tåler frost. Er det noen som vet det?
Vi går heldigvis en fantastisk tid i møte, våren er den beste tiden på året og til helgen får vi en smakebit på våren. Det skal bli godt!

Ha en fortsatt fin torsdagskveld!

Hilsen Elizabet

15 kommentarer:

  1. Hei igjen :)

    Tror du skal ta inn blomsten ja. Er ganske sikker på at denne ikke vil tåle frosten ;)

    Fin urne.

    Klem Anita

    SvarSlett
  2. Hei hei og takk for at du "ble med"!! Nydlieg potte,elsker slike jeg og...og veldig enig med deg i at de bare blir vakrere av å stå ute!!
    Anette:-)

    SvarSlett
  3. Hei Anita,
    takk for rask tilbakemelding! Jeg tar den inn nå straks. Kos deg med bilder av potter.

    Hilsen Elizabet

    SvarSlett
  4. Kjempe fin potte...tror jeg har make....er veldig glad i den fasongen der...ha en god helg!

    SvarSlett
  5. Hei Karna, enig med deg, jeg liker den veldig godt. en god helg til deg og.

    Hilsen Elizabet

    SvarSlett
  6. Hei! Takk for hyggelig kommentar inne hos meg!
    For ei fin blomsterpotte du har!
    Dette var verkelig et stilig hjem. Så her legg eg meg til som følger!

    SvarSlett
  7. Hei og takk for koselig hilsen fra deg! Så deilig å ta ut blomster allerede, men jeg ville nok ha tatt den inn om natten. Kjedelig hvis den ikke klarer seg ute.

    Ønsker deg en fin helg!
    Klem fra
    Anette Willemine

    SvarSlett
  8. Så fin potte!!

    Har du bilder av møblene på bloggen din?

    Elisabeth

    SvarSlett
  9. Lillianne; så hyggelig, da snakkes vi nok igjen. Hilsen Elizabet

    SvarSlett
  10. Anette Wilhemine: Takk for hilsen. Jeg tar blomsten inn om kvelden. Det er vel bare stemorsblomster som klarer seg ute om natten nå.

    En fin helg til deg og.

    Hilsen Elizabet

    SvarSlett
  11. Hei Elisabeth, jeg har lagt ut en liten sak om rottingmøblene på bloggen min.

    Hilsen Elizabet

    SvarSlett
  12. Hei Elizabet.
    Ja blomsten må du ta inn, det er for kaldt om natten.
    Kun løk og stemor som tåler natte temperaturen ennå.

    Kjempe fin side du har laget.. :)

    SvarSlett
  13. Hei Laila, takk for tipset!

    Hilsen Elizabet

    SvarSlett
  14. Jeg har jobbet i gartneri i 6 år og det er rett som de over sier-kun stemor som tåler frost. Det er ingen andre planter bortsett fra grønne som tåler å være ute når det er under 0 ute. Vi tror jo at man kan sette det ut med en gang det kommer i butikkene, men butikkene er tidlig ute :) Vil selge mest mulig, dessuten vil folk ha ut blomster tidlig-tross advarsler. :) Noe som man også kan tenke på er at blomster med tynne blader tåler mindre enn planter med tykke blader. :) Lykke til, nydelig potte og nydelig blomst!

    gunnberit.blogg.no

    SvarSlett
  15. Vet jeg er et år for sent ute. Mwn den rosa blomsten heter Campanula Incurva, og ja. Den tåler definitivt ikke frost.
    Hilsen gartner Hekken :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen til meg!

Related Posts with Thumbnails