torsdag 20. mai 2010

Fantastiske vinterhager

Bilde: House to Home
I landet her er det solskinn, lunt og deilig i det ene øyeblikket og iskald vind, piskende regn og utrivelig i det neste.
Bilde: House to Home
Da kan det være kjekt med en vinterhage å kose seg i. Som mange andre så koser vi oss mye ute om våren og sommeren, men ofte begrenser utendørskosen seg pga dårlig vær.
Bilde: House to Home
I en vinterhage er det både tørt og lunt og lyset slipper inn.
Bilde: House to Home
Vi har i alle år ønsket oss en vinterhage, men er usikre på om vi får bygget det på huset vårt. Vi har en takterasse på ca 50m2 og kan tenk oss å lage en vinterhage av ca halvparten. Tenk så deilig å kunne forlenge sommeren med en vinterhage.
Bilde: House to Home
Vinterhagen vil bli en ektrastue man kan bruke året rundt, her er det både tørt og varmt og man får inn alt det flotte lyset som vi i dette landet ikke kan få nok av. For vår del blir dette en drøm da vi har en del andre prosjekter vi skal gjennomføre, men vi har det i bakhodet til senere.
Bilde: House to Home
Hver sesong har sin sjarm og man kommer nok nærmere naturelementene med en vinterhage.
Bilde: House to Home
Mine svigerforeldre bygget for noen år siden en nydelig vinterhage tilknyttet huset og dette rommet er faktisk husets hjerte. Det er her de sitter og koser seg hver dag og det er her alle familiemedlemmer, på besøk, trives best. Disse bildene tok jeg i påsken derfor påskepynt i vinduene.
Bilde: STILIGHJEM
En nydelig spisestue som er gått i arv. Her sitter Aleksandra med påskeegget sitt
Bilde: STILIGHJEM
En stor og flott peis som fyres opp om vinteren har også fått plass i denne koselige vinterhagen

Bilde: STILIGHJEM
Kjære dere, tusen takk for alle hyggelige hilsener. Jeg prøver å svare dere tilbake, men det er ikke alltid jeg rekker å svare alle, beklager dette.. 

Ha en fin torsdag!

Klem Elizabet

16 kommentarer:

  1. Akk, kunne jeg hatt en vinterhage...
    Det får bli når jeg blir pensjonist!
    Det må være den herligste stuen som finnes. Lyst og fint med utsikt til hage...
    *drømme*

    Ha en finfin dag!

    Klem Silje

    SvarSlett
  2. Ja det hadde vært kjempe fint å hatt en av de vinterhagene. Flotte bilder :)
    Velkommen til give away hos meg :)
    Trude :)

    SvarSlett
  3. Jeg drømmer om en vinterstue og her fikk jeg masse inspirasjon :))
    Nydelige bilder du viser...

    Klem,Kari

    SvarSlett
  4. SUkk... Den som hadde en vinterhage!
    Mange flotte og inspirerende bilder:)

    Ha en strålende dag

    SvarSlett
  5. Hei!
    Takk for hyggelig hilsen!!
    Ja, bunader er flott å ha. Synd de er såpass dyre å anskaffe!! Sikker på at gudbransdalsbunad er fint!! :-)
    ha en fin dag
    Kristin

    SvarSlett
  6. Åh, for noen hærlige vinterhager. Drømmer om en slik en.
    :) Susanne

    SvarSlett
  7. Kjempedeilig sikkert!

    Så vanlig som dette er i England! De har jo ikke akkurat mer å rutte med enn oss her nord, man kan se de mest nedslitte hus, leiligheter u name it, men vinterhage - DET har de! c",)

    Ha en fin torsdag du og!

    Klem fra Mona

    SvarSlett
  8. Vinterhager er så lekkert! Flott inspirasjon...

    SvarSlett
  9. Så mye fint... drømmer om en slik peis gitt..;)

    Klem Hege

    SvarSlett
  10. Herlige inspirasjonsbilder, takk for tips forresten jeg har faktsik skrevet et innlegg om det før:) og det er veldig lurt:)

    Ha en fin kveld!

    Stor klem

    SvarSlett
  11. Vi holder på å bygge terrasse, og kunne godt tenkt å bygget inn en del av den som vinterhage. Fikk jo ikke akkurat noe mindre lyst etter disse lekre bildene!

    Klem

    SvarSlett
  12. Så mange flotte vinterhager! Ble kjempeinspirert! Her blir det nok en vinterhage etterhvert...

    SvarSlett
  13. Så herlig vinterhager... Skjønner godt at du drømmer om dette!

    Ha en fin kveld,
    klem,I

    SvarSlett
  14. Heisann på deisann. 1000 takk for fin kommentar hos meg. Flott blogg du har. Mye fint til inspirasjon! Ønsker deg en fin-fin helg med drømmer om vinterhage :)

    SvarSlett
  15. Jeg vil gjerne ha en slik vinterhage, i siste nr av Interiørmagasinet var det en repotsje med en utrolig flott sommerhus som hadde et lite påbygg som kunne passet helt perfekt hos meg...men det blir nok bare med ønskene desverre....Ha en fin helg!

    SvarSlett
  16. Hei.
    Tusen takk for inspirasjonen av stuene .Vi holder på å bygge nå ,så denne bloggen gav meg masse tips.Tusen takk

    Mvh Bente

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen til meg!

Related Posts with Thumbnails