tirsdag 13. april 2010

Vindusvask

Solen skinner så flott inn gjennom vinduene og været er deilig, men alle urenheter på vinduene kommer frem. Det er minuset med solen på denne tiden. Det er bare å ta frem  vaskebøtta og nalen og sette igang.
Men hvordan vasker man effektivt med et best mulig resultat?

Jeg har snakket med venninnene mine og her er det ulike råd ute og fremgangsmåter. Noen bruker samlmiakk og vann og tørker av med papir, andre bare mikrofiberklut beregnet på glassflater og kaldt vann.  Her er jeg litt skeptisk til om all urenheten blir borte uten bruk av såpe, men det skal visstnok bli rent.

Jeg pleier å ta en bøtte med varmt vann, litt zalo (og noen ganger litt salmiakk). Så vasker jeg vinduet med kluten og drar nalen over. Nalen må tørkes hver gang man har dratt over vinduet. I tillegg går jeg over hjørner med en helt tørr klut. Er dette tungvint?

Hvordan vasker dere vinduene??

Hilsen Elizabet

8 kommentarer:

  1. Hei Elizabet!! Tusen takk for hilsenen inne hos meg :)Bra det er flere enn meg som er gal etter lykter! hehe, får aldri nok av de, og om jeg kunne, hadde jeg nok kjøpt en hver dag...!
    så flott blogg du har forresten! Her kommer jeg nok flere ganger på besøk!

    Ang vindusvask så har jeg et kjempebra tips!! Nylonvask!! Jeg har skrevet et innlegg på bloggen min om det :)
    http://snippznute.blogspot.com/2010/03/anbefaling.html

    Ha en flott dag videre!

    SvarSlett
  2. Hei Jenny!
    Takk for tips! Nylonvask må jeg kjøpe snarest og prøve ut. Får man det i en vanlig butikk?

    Hilsen Elizabet

    SvarSlett
  3. Hei ♥

    Her var det trivelig må jeg si!! :)) Herlig flott blogg da :)

    Tusen takk for gode ord ♥ Koselig att du vil følge mej videre ♥

    Et lite tips : Ser du har svart "jenny" her inne hos dej , det vanlige er å gå til bloggen deres og kommentere tilbake der ♥ Jeg gjorde akkurat det samme som du når jeg startet å blogge hihihi..

    Jeg legger dej til på listen min Elizabet , så finner flere dej og din flotte blogg ♥

    Kansje jeg må følge dej etterhvert...er spent på hva du kommer til å blogge om fremover ♥

    Stor klem fra Hege :))

    Ønsker dej en herlig uke vennen ♥

    SvarSlett
  4. Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg!
    Dette var et nydelig bilde!
    Vi vasker nok vinduer på samme måte, og jeg synes det fungerer veldig bra.

    SvarSlett
  5. Hei. Jeg bruker noen ganger nylonvask og noen ganger zalo og salmiakk. Mannen min tok akkurat alle vinduene og det var deilig, så er det en stund til neste gang. Jeg sa til ham at man kunne kjøpe vindusvask for 200 timen, og da sa han at det kunne han gjøre selv og det gjorde han..hehe...

    SvarSlett
  6. Det ligger en liten ting til deg inne på bloggen min :)

    SvarSlett
  7. Hei.

    Takk for at du besøkte meg. Koselig.

    Jeg vasker de på nøyaktig samme måte som deg og det blir rent. Har også brukt nylonvask og det er også supert. Men zalo er mer enn godt nok. Har fått tips om microfiberkluter, men jeg sverger til den "gammeldagse" metoden.

    Takk for titten her hos deg. Koselig blogg du har og her må det følges.

    Klem

    SvarSlett
  8. Bra skrevet av deg, tusen takk. Jeg sender hilsener.

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen til meg!

Related Posts with Thumbnails