fredag 2. april 2010

Familien Gillebergs påske i Gudbrandsdalen, Del 2: Per Gynt Gården

Vi kom frem til Per Gynt Gården i går kveld, søsteren min Julijana, Aleksander, Øyvind Gilleberg, Lars, barna og jeg, og jeg må si at dette er virkelig et av de flotteste stedet jeg har vært på noen gang. Følelsen av å ta del i den ekte og tradisjonsrike historien til stedet, i vakre rom og historiske og eksklusive omgivelser gjør at man trives med en gang. I hovedhuset, hvor vi bor, finner du store oppholdsrom med peiser, myke, behagelige møbler, internasjonal kunst og et innholdsrikt bibliotek i en flott ramme av tunge bjelker og tykke tømmervegger. Her finnes ikke TV eller radio så man må finne på andre aktiviteter. Siden påskeværet ikke er med oss om dagen blir vi ved gården. Vi skal gå en tur og bade i stampen etterpå.

Noen bilder av gården innendørs...
Biblioteket
Soverommet vårt, sjekk isbjørnen på gulvet. Peisen fikk jeg ikke med på dette bildet.
Peisestuen
Her sitter gjengen i peisestuen

Per Gynt Gården ble i desember 2009 ranket som nr 8 i verden over de 101 beste hotellene i verden av det anerkjente og prestisjetunge Tatler Magazine og det er første gang et norsk hotell er med i denne kåringen.

I kveld får vi besøk av mine svigerforeldre samt noen venner til middag. Tor Kramprud Arnesen, bedre kjent som kokken Tor, kommer også. Da vet vi at maten ihvertfall er i boks.

Christina er i sving på gulvet i peisestuen mens de andre er ute og prøver å fyre opp stampen. Dersom de får til det blir det bading i ettermiddag!!
Klikk her for å komme til Per Gynt Gården sin hjemmeside.


Ha en fortsatt fin påske!

Hilsen Elizabet

1 kommentar:

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen til meg!

Related Posts with Thumbnails