søndag 25. april 2010

Overraskelse og vel overstått middag!

Ja, så var kvelden kommet for en koselig middag med mine flotte venninner. Det er ikke så ofte vi får tid til å møtes pga barn, jobb og familie, så hver gang vi møtes blir kvelden uforglemmelig.
Bordet dekket jeg opp med penserviset vårt og lysestakene i fattigmannsølv samt noe blomster i hvitt og rosa. Jeg holdt pyntingen litt enkel i og med at jeg tenkte å ha maten på fat midt på bordet og lot det derfor være igjen litt ledig plass. Damaskservietten rullet jeg sammen og satte den deretter i vinglasset.
I og med at jeg var syk et par dager i forrige uke så vurderte jeg å bestille mat fra en restaurant istedenfor å lage selv, jeg var i ganske dårlig form fredag og så ikke frem til laaang handlerunde i butikken for å sette sammen en 3 retters meny. Jeg elsker jo egentlig å handle inn til fest.
Fredag etter jobb kommer snille mannen min hjem med en bakk full av ingredienser til en 3 retters middag satt sammen av "The Flying Culinary Sircus". Hvor fantastisk er ikke det?! Inni denne bakken er alt jeg trenger og en liten instruksjon om hvordan tilberede maten. Fantastisk!
Mannen min jobber i eventbransjen og kjenner en del kokker, deriblant de hyggelige herrene i "The Flying Culinary Sircus", Tor, Trond, Mattias, Hans. Tusen takk for fantastisk mat!
Kvelden ble utrolig hyggelig, vi storkoste oss. Det er noe eget med venninnekvelder, skulle ønske vi kunne hatt slike kvelder oftere.

Ha en fin uke!

Klem Elizabet

6 kommentarer:

  1. Så nydelig dekket. her ble det sikkert koselig.
    Klem

    SvarSlett
  2. Nydelig bord og sikkert fantastisk mat : )
    Ha en flott mandag : )
    Klem Tove

    SvarSlett
  3. Så snill mannen din er :-) Bordet var kjempe fint, jeg håper dere hadde det koselig
    Klem klem

    SvarSlett
  4. Så omtenksom mannen din er!

    Deilig med sånn hverdagsromantikk :)

    Klem Anita

    SvarSlett
  5. Så nydelig bord du har dekket -vakkert!
    Kos å være gjest da -føler seg såå velkommen!

    Imponert over mannen, det var skikkelig omtenksomt gjort!

    Sikker på at det ble en kjempekoselig kveld!


    Ha en finfin uke!


    Tove

    SvarSlett
  6. Hejsan! Så fint du hade dukat. :-) Väninnekvällar är helt super. Men som du skriver svårt att få till ibland. Ha en riktigt fin start på veckan. Kram Alexandra

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen til meg!

Related Posts with Thumbnails