søndag 29. august 2010

Stolprosjektet mitt!

Tusen takk for tips i forrige innlegg om stolene. Nå har jeg endelig fått stolene i hus og har såvidt begynt å kikke nærmere på de

Ser at det kan bli en del jobb, både med sliping og omtrekking. Slipingen tror jeg vil gå greit. Jeg har til nå lånt en slipemaskin av naboen, men tenker å gå til anskaffelse av en egen. Har dere tips til maskin? Trenger sikkert en som kan komme til på små steder...

Jeg har tenkt å trekke om stolen i et lyst materiale av et eller annet slag, skai eller microfiber som er lett å tørke av. Har såvidt kikket litt på materiale, men ikke bestemt meg. Stolene har gullaktige møbelspiker i dag, men jeg syns et hvitt møbelbånd blir penere, alternativt hvite møbelspiker. Så det tenker jeg å bytte ut

Stolprosjektet får en pause i dag. Nå skal vi møte venner på en lekepark!
God søndag til dere alle
Klem Elizabet

9 kommentarer:

  1. Hei:)

    Jeg har akkurat maken stol!! Har funnet ut at jeg skal ha velour/ microfiber stoffer!

    Valgets kval det der..er såå mye fine stoffer i butikkene!!
    Lykke til=)

    mvh Bergfrua

    SvarSlett
  2. Tror ikke du trenger maskin for å pusse de. Du trenger jo ikke å fjerne alt lakken, bare matte den godt ned. Det er fort gjort å fjerne noen detaljer dersom du pusser med maskin, og med så mye detaljer, må du vel gå over for hånd uansett?

    SvarSlett
  3. Nydelig stol jeg har akkurat pusset opp en stol og trekt om puten,det kan du se inne på min blogg om du ønsker!!!Vi har en multi sliper den er liten og spiss på tuppen er genial til å komme til med,det er mitt beste råd til deg!Lykke til med stolen blir sikkert kjempe fin,gleder meg til å se det ferdige resultatet.Klem Linda:)

    SvarSlett
  4. Stolen så kjempe fin ut!:) Jeg skal selv trekke om en stol i løpet av høsten.. men må finne det riktige stoffet først:)
    Lykke til med din stol!Gleder meg til å se resultatet:)
    Ha en fin fin søndag!

    SvarSlett
  5. Så fine stoler! Var jo nesten litt fin som dei var også dei... Men, blir artig å sjå kordan dei vert når du er ferdig med dei... :-) Sikkert masse arbeid her, men blir nok verdt det...
    Ha ein fin fin søndag vidare.
    Klems

    SvarSlett
  6. Hei hei
    Lekker stol. Blir spennende og se hva du har tenkt å gjøre med den.
    Ha en fin kveld
    Klem Tove

    SvarSlett
  7. åh, disse kommer til å bli så fine!
    kjempespent på stoffvalget blir ;)
    ha en fortsatt fin kveld!
    klem fra barbro

    SvarSlett
  8. Åhh -dette blir spennende. Blir nydelige etter en aldri så liten jobb :)
    Men da får du også helt unike stoler!

    Ha en flott nye uke..

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  9. Kjempeflott stol! Gleder meg til å se det ferdige resultatet.

    Jeg har en del ting som skulle hatt seg noen malingsstrøk også, men jeg kommer liksom aldri i gang. Jeg beundrer denne energien til alle der ute i blogglandia! Men til høsten kanskje, det er vel en perfekt tid til å holde på med slike inneprosekter.

    Ha en fin dag!

    klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen til meg!

Related Posts with Thumbnails