torsdag 26. august 2010

Kjempeprosjekt- Hva er det jeg begir meg ut på?

Jeg har kjøpt meg et kjempeprosjekt; 8 slike rococostoler som jeg skal restaurere

De skal vaskes, pusses, males og trekkes om og alt dette skal jeg gjøre. Ja, det skal bli spennende å se hvordan dette skal gå til!? Planen min på hva jeg skal gjøre om ettermiddagene fremover er satt...

Jeg henter stolene litt senere i dag så skal de vaskes over og plasseres i spisestuen. Så får jeg gå på en og en stol til jeg er helt ferdig. Den største jobben blir å pusse av den gamle fargen på stolbena og ikke minst omtrekking. Puh, blir sliten bare av å tenke på det...

Når jeg er ferdig med den verste jobben kan jeg kose meg med å male stolbena hvite, kanskje en høyglans hvit?? Hva tror dere? Så må jeg ha nytt trekk som er enkelt å tørke av dersom barna søler, har tenkt litt på microfiber eller skai? Har dere tips her?

I kveld er det vinkveld med nabodamene på den lokale restauranten. Blir hyggelig å se igjen alle sammen etter sommerferien.

God ettermiddag til dere alle!
Klem Elizabet

16 kommentarer:

  1. Wow, lykke til! Det går nok kjempebra og stolene blir sikkert lekre når de er ferdige.
    Hilsen Åse

    SvarSlett
  2. Lekre stoler! Tipper det blir kjempebra -men mye jobb :)
    Gleder meg til å få se!
    Lykke til! og kos deg i kveld!
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  3. Spennende prosjekt!
    Høyglans hvit blir jo kjempebra! Det er masse stoffutvalg på f.eks Stoff og stil.De har jo egen avdeling med møbelstoffer.Tror det finnes en type stoff som er impregnert som er skittavvisende.
    Blir lekkert når det blir ferdig og gleder meg til å se!Jeg holder faktisk på å pusse opp en gammel jærgyngestol:)
    Lykke til!
    Klem

    SvarSlett
  4. Dette blir virkelig spennende, flotte stoler, gleder meg til å se resultatet. Kos deg masse i kveld...hørtes GODT ut.

    SvarSlett
  5. Oj.. hørtes ut som litt av en jobb. Ønsker deg all lykke til!! Blir sikkert kjempe fint. Gleder meg til å se de ferdige.:)

    Klem Madelén

    SvarSlett
  6. hei,
    men å fine stoler du har kjøpt,du klarer det nok,ja gleder meg til å se bilde av dem,
    ha en fin kveld,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  7. Kjempefine stoler du har skaffet deg:)
    Og syns trekket som er på er kjempefint j, må du skifte det? Det er slitt kansje?
    De blir kjempefine som hvite, gleder meg til å se ferdig resultatet:)

    SvarSlett
  8. Dette blir lekkert! Ingen fritidsproblemer, litt jobb blir det -men jammen får du lekre stoler :)

    Lykke til! :)
    Gleder meg til å se resultatet..

    Klem

    SvarSlett
  9. WOW! Du er ikke mørkeredd nei! Kult at du tar på deg et sånt prosjekt :)
    Gleder meg veldig til å se resultatet!
    Klem fra Barbro

    SvarSlett
  10. Så flotte stoler!! De blir sikkert kjempe lekre når de er ferdig! Både skai og microfiber er jo veldig barnevennlig, det er bare å finne det rette;)
    Klem Gro-Beate

    SvarSlett
  11. Tusen takk, gleder meg veldig til kjellerstua blir ferdig. Som oss damer flest, vil jeg helst ha alt gjort NÅ, men får nok bare smøre meg med tålmodighet. Plalegging er jo halve jobben og moroa ;)

    Utrolig fine stoler du har fått tak i, lykke til med prosjektet. Du har litt av en jobb foran deg, men tviler ikke på at det er verdt det når du er ferdig. Da må du vise oss det ferdige resultatet her på bloggen:)Blir nok kjempebra!
    Lykke til, klem klem :)

    SvarSlett
  12. Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min :)For en stilig stol ! 8 slike blir litt av en jobb . Men det er artig å pusse opp når man ser at resultatet blir bra ;) Gleder meg til å se resultatet :)

    God helg til deg :)

    SvarSlett
  13. fantastiske stoler!!!tenk så utrolig fornøyd du vil være når alle er ferdige!
    et tidkrevende men moro prosjekt-lykke til=)
    klem karin

    SvarSlett
  14. Så flotte de var! Kan tenke meg de blir knallfine med litt makeover:) Men mye jobb ja, hihi
    Spennende og se hva du velger som trekk og farge...

    Ha en herlig helg!

    Klem Line

    SvarSlett
  15. Å heldige deg :) Veldig flotte stoler. Jeg har selv en stol som minner litt om din og har lenge lurt på hva jeg skal gjøre med den. Jeg så en gang i en butikk noen som hadde malt stolen svart høyglans og trukket den med sølv velur, det var veldig fint! Men jeg sitter fremdeles på gjerdet og venter på den rette inspirasjonen. Får vi se når du er ferdig?

    Klem

    ps: Esperaza kommer til oslo, jeg har svart deg inne på min blogg:)

    SvarSlett
  16. Så flotte stoler!!! Sånne ønsker jeg meg også!!!! Skal begynne og lete etter noen koselig spisestuer som jeg kan fixe, for jeg syntes det er så morsomt. Prøvde og legge meg inn som følger, men det kom opp en beklager, går ikke akkurat nå. Så jeg tar med meg nettadressa di og legger den i blogglista mi , og prøver og legge meg som følger senere. Klemz Hjertedama/ Grethe

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen til meg!

Related Posts with Thumbnails