mandag 26. juli 2010

Sommerminner: Provence 2009

I disse dager drømmer jeg meg bort i ferien vi hadde i vakre Provence i fjor sommer. Vi bodde i et hus rett utenfor en landsby som heter Bagnols en Foret, ca 20 km fra St Raphaelle som er nærmeste by ved kysten
Huset inneholdt alt vi kunne ønske oss av utstyr, til og med vaskemaskin. Jeg pleier vanligvis å ha med meg skittent tøy hjem, men fikk vasket alle klær og lufttørket de ute i ekspressfart
Huset ligger flott til blant frukt- og oliventrær
Bassenget var spesielt populært blant barna, men pga hetebølge ble de voksne nødt til å avkjøle seg ofte.
Vi hadde et nydelig uteområde der vi koste oss med herlige lunsjer og middager. Under oppholdet fikk vi også besøkt Cannes, St Raphaelle og Monaco. Jeg skal se om jeg finner flere bilder av ferien som jeg kan vise dere.

Håper dere alle får en fiiiin og sommerlig uke. Akkurat nå er det ingenting som minner om sommer.
Klem Elizabet

8 kommentarer:

  1. Moro å se de bildene :)
    Svigerforeldrene mine har hus p Provance, og det ser nesten helt likt ut!
    Akkurat samme badebasseng, og huset ligner.
    Bare noen små forskjeller.
    De har en litt annen hage, og så har de bygd på et lite hus på andre siden av bassenget.

    Vi var der senest i juni, og reiser tilbake igjen i august :)

    God sommer!

    Nina

    SvarSlett
  2. Lekkert...

    slik kan man bare drømme om, nå i dette norske sommerværet!

    ha en fin kveld!
    klem ellemell

    SvarSlett
  3. Så koselig at du tok turen innom bloggen min, takk for hyggelig kommentar!
    Slikt inspirerer.

    Flotte bilder du har lagt ut, fikk lyst til å reise med en gang.

    Hilsener fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  4. Såå nydelig:) Jeg hadde lett flyttet ned dit, kjøpt meg en liten vingård og levd herrens glade dager;)
    Men her sitter jeg med brødskiva mi, og ser ut på den regntunge norske sommeren:P

    Håper det blir bedre snart:)

    Klemmer

    SvarSlett
  5. Herlige bilder. Ja svømmebasseng er ett must på varem sommerdager i Frankrike.

    SvarSlett
  6. Så ut som et deilig sted... lett å drømme seg bort til det der, ja, sånn som sommeren er her...
    Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg med rosehjelp, men jeg er helt grønn (men ikke grønnfingret... hi hi..) i hagearbeid...
    Kanskje damen med denne bloggen kan hjelpe deg? http://megselvhanne.blogspot.com/ Hun har en egen hageblogg også...
    Ha en god kveld!
    Klem fra
    Lise

    SvarSlett
  7. Skjønner godt at du drømmer deg bort tilbake dit. Det så ut til å være et nydelig sted.
    Sommerhilsen fra Bente

    SvarSlett
  8. For et nydelig sted!

    *Her plasker det ned i dag, det er godt å ha minner å hvile tankene på av og til!

    Ha en deilig dag!

    Klem fra Mona

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen til meg!

Related Posts with Thumbnails