søndag 25. juli 2010

HAGE: Rosetips ønskes!

Jeg skal gå til innkjøp av roser til hagen og trenger litt hjelp. Jeg er nokså uerfaren når det gjelder rosestell så her vil jeg trenge mange råd. Jeg har sett litt på rosetypen Astrid Lindgren og vurderer å kjøpe denne da jeg har hørt at denne rosetypen skal være ganske hardfør.
Bilde: Havelydt.dk
Den har rosa blomster og både knopp og utsprunget blomst har en vakker form og farge. Jeg falt umiddelbart for denne nydelige rosen med det herlige navnet. 

Hvilken rosetype har dere og hvilke erfaringer har dere med roser?
Har dere noen anbefalinger når det gjelder rosetype?

Alle tips og råd mottas med stor takk!!
God søndag til dere alle! 
Klem Elizabet

2 kommentarer:

  1. Sjekk nrk.no/grønne hager. Der er det mange tips om rosestell og forskjellige roser. Mener også at det er noe som heter Plantebørsen på nettet. Lykke til;)
    Klem Gro-Beate

    SvarSlett
  2. Har du sett på denne bloggen; http://maleviksrosentradgard.blogspot.com/
    Han har både tips og masssse fine bilder av roser på siden. Kanskje han kan hjelpe deg?

    Lykke til!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen til meg!

Related Posts with Thumbnails