lørdag 20. mars 2010

Vårvakkert!

Jeg elsker tulipaner, de er så vakre, men de varer ikke så lenge hos meg. Jeg har lest meg litt opp slik at jeg skal få tulipanene til å leve litt lenger neste gang. Nedenfor har jeg skrevet ned noen tips om hvordan man kan få de til å leve lenger. Denne må jeg følge neste gang...
 
Tips til hvordan få tulipanene til å leve lengst mulig:
  • Kjøp tulipaner som har tydelige blomsterknopper, de skal ikke være utsprunget
  • Snitt tulipanene ca 2 cm på hver stilk, behold plasten og sett tulipanene i kaldt vann i et par timer
  • Deretter fjernes plasten og settes i en vase med kaldt vann
  • Fjern løse blader, ikke la de ligge i vannet
  • Ikke legg tulipanbuketten slik at den står i sollys eller nær en varmeskilde
  • Sett buketten mørkt og kjølig om natten
  • Skift gjerne kaldt vann hver dag

Så var det vasen: Hvert hjem må ha sin tulipanvase. Jeg har opptil flere, en av de er en Alvar Alto vase. Klassikeren som Alto først presenterte på verdensutstillingen i Paris i 1936 har siden kommet i uttallige flotte farger og størrelser, og er fortsatt like populær. Min er i en mørkegrå farge. De hvite tulipanene kommer virkelig til sin rett i denne flotte vasen.
 I morgen blir det tulipaner på meg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen til meg!

Related Posts with Thumbnails